Біологія 9 клас Дата__________
Тема: травлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота № 4. Дія ферментів слини на крохмаль.
Мета: продовжити формувати знання учнів про
систему органів травлення людини; розкрити особливості травлення в ротовій
порожнині, механічної та хімічної обробки їжі, властивості ферментів слини,
будови та типів зубів; розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення;
виховувати бережливе ставлення до власного організму та здоров’я навколишніх
людей.
Обладнання: таблиці,
зошит, підручник.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже
цього хочеться, адже сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т –
лімфоцити крові. У відповідь на вашу посмішку організм продукуватиме гормони
радості. Тож із гарним настроєм розпочинаємо наш урок! Сьогодні ми
працюватимемо під девізом: «Твій успіх
іде на користь мені, а мій – на користь тобі, бо він у нас спільний».
ІI. Актуалізація
опорних знань учнів.
1.
Бесіда за
запитаннями.
— Що таке травлення?
— Що таке поживні речовини?
— Що таке ферменти?
— Назвіть основні частини
травного каналу.
— Які функції системи органів
травлення?
2. Виконання
біологічного диктанту
ІII. Вивчення нового
матеріалу.
1. Органи ротової порожнини та їх функції.
Розповідь учителя з елементами бесіди,
використанням таблиці і складанням схеми.

Функції органів ротової
порожнини:
— аналіз їжі на смак;
— подрібнення;
— зволоження;
— формування харчової грудочки
для подальшого просування її по стравоходу;
— часткове розщеплення4складних
вуглеводів.
2. Зуби, їхній різновид, будова, склад і
функції.
Розповідь учителя з використанням таблиці і
складанням схеми.

3. Хвороби зубів і їх профілактика.
Повідомлення учнів.
4. Слинні залози. Склад слини та її значення у
травленні.
Розповідь учителя з використанням малюнка
підручника і складанням схеми.


За добу в людини виділяється
1,0-1,5 л
слини. Лізоцин — це речовина, яка сприяє заживленню ран слизової оболонки
ротової порожнини і знешкоджує мікроорганізми.
5. Властивості ферментів слини.
Виконання
лабораторної роботи № 4. Дія ферментів слини на крохмаль.
Відповідно до інструкції в зошиті.
IV. Закріплення знань учнів.
Бесіда за запитаннями.
— Чому
хліб у роті стає солодким, якщо його довго жувати?
— Назвіть слинні залози.
— Які ферменти є у слинні?
V. Домашнє завдання.
Опрацювати § 38 Завд. 9 на ст. 117
Немає коментарів:
Дописати коментар