Біологія 9 клас Дата__________
Тема: будова й
функції органів травлення й травних залоз.
Мета: ознайомити учнів з будовою і функціями органів травлення,
сформувати уявлення про будову стінок травного каналу; розвивати вміння
працювати з текстом підручника, аналізувати, робити висновки й узагальнювати;
виховувати самостійність, здійснювати просвітницьку роботу щодо профілактики
порушень функцій травної системи, пропагувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: таблиці, зошит, підручник, схеми.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І.
Організаційний момент
Психологічний
настрій
Усміхайтеся,
навіть якщо вам не дуже цього хочеться, адже сміх позитивно впливає на імунну
систему, активізуючи Т – лімфоцити крові. У відповідь на вашу посмішку організм
продукуватиме гормони радості. Тож із гарним настроєм розпочинаємо наш урок!
Сьогодні ми працюватимемо під девізом: «Твій успіх іде на користь мені, а мій –
на користь тобі, бо він у нас спільний».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація
навчальної діяльності.
Біологічний диктант.
1. За розчинністю вітаміни бувають...
2. При нестачі вітамінів виникає захворювання...
3. При відсутності вітамінів виникає захворювання...
4. При недостатній кількості вітаміну Д в їжі виникає...
5. При недостатній кількості вітаміну А в їжі виникає...
6. При відсутності вітаміну В виникає...
7. При відсутності вітаміну С виникає...
8. Багато вітаміну А міститься у...
9. Багато вітаміну С міститься у...
10. Багато вітаміну Д міститься у...
11. Значна кількість вітаміну В2 є в...
12. Розвиток скелета порушується при нестачі вітаміну...
Розв’язання
проблемного питання:
— Чому їжа, введена безпосередньо у кров, викликає смерть,
а проходячи через травну систему, засвоюється клітинами?
ІII.
Вивчення нового матеріалу.
1.
Травлення та його значення.
Розповідь учителя
з елементами бесіди.
Травлення — процеси, що забезпечують фізичну і хімічну
зміну їжі з подальшим всмоктуванням поживних речовин у кров і лімфу.
Складні органічні речовини розщеплюються на прості розчинні
сполуки, які можуть засвоюватися організмом.
Значення
травлення.
— Забезпечення поживними речовинами для життєдіяльності,
росту, розвитку організму.
Травлення здійснюється органами травлення за допомогою
ферментів.
2.
Будова і функції органів травлення.
Розповідь учителя,
розгляд таблиці і складання схеми.


3.
Травні залози. Ферменти.
Розповідь учителя
з елементами бесіди.
Ферменти — це біологічно активні речовини білкової природи,
здатні прискорювати біохімічні реакції. Кожний фермент каталізує тільки певну хімічну
реакцію:

4.
Будова стінки травного каналу.
Розповідь учителя
з використанням таблиці і складання схеми.

5. Методи дослідження органів травлення.
Розповідь учителя
складанням схеми.

IV. Закріплення
знань учнів.
Бесіда за
запитаннями.
— Що таке травлення?
— Яке значення травлення?
— Що входить до системи органів травлення?
— З яких оболонок складається стінка травного каналу?
V. Самостійна робота ( з підручником)
Складання
пам’ятки «Як убезпечити себе від хвороб органів травлення»
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати § 37. Підготувати повідомлення про хвороби зубів і їхню
профілактику.
Немає коментарів:
Дописати коментар