Біологія 9 клас Дата__________
Тема : імунітет. Гуморальний і
клітинний імунітет.
Мета: сформувати у учнів уявлення
про імунітет, показати його значення в
житті людини, дати уявлення про гуморальний і клітинний імунітет; розвивати пізнавальний
інтерес; виховувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: таблиці до теми, зошит, підручник
Тип уроку : комбінований
« Немає друга
рівного здоров”ю,
Немає ворога рівного хворобі»
Давньоіндійська мудрість
Хід уроку
І . Організація класу.
Вчитель вітає учнів, бажає успіху на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Метод « Мікрофон »
·
Як були відкриті групи крові?
·
Чому людей з І групою крові називають універсальним донором?
·
Як був виявлений резус – фактор?
·
Чому резус –негативній людині не можна переливати резус – позитивному кров?
·
Чи можна переливати ІІІ групу крові людині, котра має І групу крові?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Вам відомо, що епідемії віспи і чуми в минулі віки знищили десятки мільйонів
людей. Чому людство не вимерло повністю? Чому не всі люди хворіють під час
епідемій ?
-
Які складові крові відповідають за імунні реакції організму?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу:
1. Імунітет
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Імунітет –це здатність організму протистояти впливу
шкідливих агентів, зберігати свою цілісність та біологічну індивідуальність.
Імунітет являє собою комплекс захисних реакцій організму, спрямованих на
підтримку гомеостазу при зустрічі з агентами, які розпізнаються ним як
чужорідні.
Існують два типи імунних реакцій, що викликають двома
різновидами лімфоцитів. В- лімфоцити відповідають за гуморальний імунітет, зумовлюючи
утворення вільних антитіл, які циркулюють кров; Т- лімфоцити відповідають за клітино
– опосередкований імунітет.
Антитіла – це білки імуноглобуліни плазми крові, здатні
утворювати специфічний зв'язок з антигенами. При утворенні комплексу «антиген –
антитіло» антиген втрачає свої шкідливі для організму властивості. Взаємодіючи
з мікроорганізмами, антитіла запобігають їхньому розмноженню або нейтралізують
токсини, які ті виділяють.
- Як реагує живий організм на дію
антигенів? Чи є , на вашу думку, фагоцитоз єдиним захистом організму?
2. Гуморальний і клітинний імунітет
Самостійна робота учнів з
підручником
І група – гуморальний
імунітет
ІІ група – клітинний
умунітет
VII. Підсумок уроку .
Бліцтурнір
« Що таке?»
·
Антиген
·
Імунітет
·
Т – лімфоцит
·
Антитіло
·
В- лімфоцит
-
Імунітет відкрив…
VIII. Домашне завдання :
1. Опрацювати § 20
2. Заповнити таблицю « Роль вчених у розвитку вчення про
імунітет»
Учені
|
Дослідження та відкриття
|
І. Мечніков
|
|
Л. Пастер
|
|
П. Еріх
|
|
Е. Дженнер
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар