пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Конспект уроку музичне мистецтво 1 клас Тема уроку: Царина музики та руху

Тема: Царина  музики  та  руху.
Мета:
Навчальна:дати учням загальне уявлення про балет;
-        Поглибити знання про танцювальну музику;
-        Формувати вміння сприймати музику як  -       виражальне  мистецтво;
-        Вчити порівнювати, спостерігати, аналізувати.
Розвиваюча: розвивати ритмічний  слух.
Виховний: виховувати інтерес до музики.

Хід уроку
І. Організаційний момент. Музичне вітання.
                   Прийшла знов музика до нас,
                   У казку кличе  перший клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-        Діти, чи любите ви казки?
-        Сьогодні нас кличе у гості героїня однієї чудової казки. Здогадайтесь, хто це?
… Все одразу затихло. Скрипки замовкли. І музиканти, і гості  мимоволі задивилися на невідому красуню, яка приїхала на бал пізніше за всіх.
         Принц посадив свою гостю на найпочесніше місце і, тільки-но заграла музика, підійшов до неї і запросив до танцю. Вона танцювала так легко і плавно, що усі замилувалися дівчиною ще більше.
… Вона забула про все на світі, навіть про те, що має вчасно повернутися  додому… (Попелюшка).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.      Бесіда.
-Сьогодні  героїня  казки французького  письменника Шарля Перро – Попелюшка запрошує  вас  на святковий бал.
-А що роблять принци і принцеси на балу?
-Який танець вони виконують?
         Тож пориньмо у світ прекрасної музики, яку створив композитор С.Прокоф’єв  - вальс  з балету «Попелюшка».
-А що таке балет ? Що ви можете про нього розповісти?
Балет – це музична вистава, де всі персонажі танцюють. Балет (з французької - танець) – вид театрального мистецтва, основою якого є танець. Постановник балетної вистави – балетмейстер. Артисти не розмовляють, а за допомогою  рухів, жестів, пантоміми  виражають  думки, почуття.
         2.Робота в зошиті. (с.40).
Запишіть у кружечки перші букви назв музичних інструментів. Складіть  слово та покажіть стрілочкою, що воно означає.
БАЛЕТ
IV. Слухання музики (С.Прокоф’єв  «Вальс з балету «Попелюшка»»).
1.      Бесіда.
-Послухайте музику. Уявіть казковий бал.
-Чим  переривається  вальс?
Добра фея допомогла дівчині  потрапити на бал. І Попелюшка закружляла у чарівному вальсі. Навіть забула, що треба вчасно повертатися додому.
І раптом – дванадцять ударів невблаганного годинника…
         2.Повторне слухання музики.
-Відбийте олівцем або кінчиком пальця 12 ударів, що звучать у музиці.
         3.Робота в зошиті (с.40).
-Підкресліть  ім’я  та прізвище автора балету «Попелюшка»
-Пригадайте, який танець виконувала Попелюшка на балу.
-Підпишіть  назви  танців. Наспівайте мелодію вальсу та розфарбуйте  табличку, яка  їй  відповідає.
         4.Бесіда про танець – вальс. Розучування вірша – поспівки.
Вальс – найпопулярніший у світі танець. Його мелодійна музика ніби кружляє:
Раз-два-три, раз-два-три, раз-два-три, раз –
Кличе, кружляє, захоплює нас.
Раз-два-три, раз-два-три, раз-два-три, раз –
Ніжний, чарівний, задумливий вальс.
         5. Ритмічні вправи.
-Щоб  відчути  та  усвідомити  метричний «крок» вальсу, відбийте пульс  вірша  долонями:
Першу долю (раз) – лівою рукою,
Наступні (два, три) – правою рукою.
V. Фізкултхвилинка.
(діти кружляють у ритмі вальсу).
VI. Розучування української пісні «Корольок»
-Танець і пісня ідуть поруч. Український народ створив багато  пісень, під які можна виконувати танцювальні рухи. Сьогодні ми ознайомимось з українською народною піснею «Корольок»
         1.Виконання пісні вчителем.
-Хто такий корольок?
-Яким ви його уявили?
-Який характер пісні? Як слід її виконувати?
-З яким настроєм слід  співати цю пісню?
         2.Розучування пісні з танцювальними рухами.
(Корольок поважно ходить під музику, «береться у боки», низенько вклоняється)
         3.Виконання пісні парами, рядами.
VII. Підсумок  уроку.
-Про що нове дізналися на уроці?
-Чого навчилися?

Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко в роботі час біжить.
І попрацювали  ми не марно.

Бо багато знань отримали -  це гарно!

Немає коментарів: