Тема:
Царина музики
та руху.
Мета:
Навчальна:дати учням
загальне уявлення про балет;
- Поглибити знання про танцювальну музику;
- Формувати вміння сприймати музику
як - виражальне мистецтво;
- Вчити порівнювати, спостерігати,
аналізувати.
Розвиваюча: розвивати
ритмічний слух.
Виховний: виховувати
інтерес до музики.
Хід уроку
І. Організаційний
момент. Музичне вітання.
Прийшла знов музика до нас,
У казку кличе
перший клас.
ІІ. Актуалізація
опорних знань.
- Діти, чи любите ви казки?
- Сьогодні нас кличе у гості героїня
однієї чудової казки. Здогадайтесь, хто це?
… Все одразу затихло.
Скрипки замовкли. І музиканти, і гості
мимоволі задивилися на невідому красуню, яка приїхала на бал пізніше за
всіх.
Принц посадив свою гостю на найпочесніше місце і, тільки-но
заграла музика, підійшов до неї і запросив до танцю. Вона танцювала так легко і
плавно, що усі замилувалися дівчиною ще більше.
… Вона забула про все
на світі, навіть про те, що має вчасно повернутися додому… (Попелюшка).
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
-Сьогодні героїня
казки французького письменника
Шарля Перро – Попелюшка запрошує вас на святковий бал.
-А що роблять принци і
принцеси на балу?
-Який танець вони
виконують?
Тож пориньмо у світ прекрасної музики, яку створив
композитор С.Прокоф’єв - вальс з балету «Попелюшка».
-А що таке балет ? Що
ви можете про нього розповісти?
Балет – це музична
вистава, де всі персонажі танцюють. Балет (з французької - танець) – вид
театрального мистецтва, основою якого є танець. Постановник балетної вистави –
балетмейстер. Артисти не розмовляють, а за допомогою рухів, жестів, пантоміми виражають
думки, почуття.
2.Робота в зошиті. (с.40).
Запишіть у кружечки
перші букви назв музичних інструментів. Складіть слово та покажіть стрілочкою, що воно
означає.
БАЛЕТ
IV. Слухання музики
(С.Прокоф’єв «Вальс з балету
«Попелюшка»»).
1. Бесіда.
-Послухайте музику.
Уявіть казковий бал.
-Чим переривається
вальс?
Добра фея допомогла
дівчині потрапити на бал. І Попелюшка
закружляла у чарівному вальсі. Навіть забула, що треба вчасно повертатися
додому.
І раптом – дванадцять
ударів невблаганного годинника…
2.Повторне слухання музики.
-Відбийте олівцем або
кінчиком пальця 12 ударів, що звучать у музиці.
3.Робота в зошиті (с.40).
-Підкресліть ім’я
та прізвище автора балету «Попелюшка»
-Пригадайте, який
танець виконувала Попелюшка на балу.
-Підпишіть назви
танців. Наспівайте мелодію вальсу та розфарбуйте табличку, яка
їй відповідає.
4.Бесіда про танець – вальс. Розучування вірша – поспівки.
Вальс – найпопулярніший
у світі танець. Його мелодійна музика ніби кружляє:
Раз-два-три,
раз-два-три, раз-два-три, раз –
Кличе, кружляє,
захоплює нас.
Раз-два-три,
раз-два-три, раз-два-три, раз –
Ніжний, чарівний,
задумливий вальс.
5. Ритмічні вправи.
-Щоб відчути
та усвідомити метричний «крок» вальсу, відбийте пульс вірша
долонями:
Першу долю (раз) –
лівою рукою,
Наступні (два, три) –
правою рукою.
V. Фізкултхвилинка.
(діти кружляють у ритмі
вальсу).
VI. Розучування
української пісні «Корольок»
-Танець і пісня ідуть поруч.
Український народ створив багато пісень,
під які можна виконувати танцювальні рухи. Сьогодні ми ознайомимось з
українською народною піснею «Корольок»
1.Виконання пісні вчителем.
-Хто такий корольок?
-Яким ви його уявили?
-Який характер пісні?
Як слід її виконувати?
-З яким настроєм
слід співати цю пісню?
2.Розучування пісні з танцювальними рухами.
(Корольок поважно
ходить під музику, «береться у боки», низенько вклоняється)
3.Виконання пісні парами, рядами.
VII. Підсумок уроку.
-Про що нове дізналися
на уроці?
-Чого навчилися?
Збіг наш урок, як
коротка мить.
Дуже швидко в роботі
час біжить.
І попрацювали ми не марно.
Бо багато знань
отримали - це гарно!
Немає коментарів:
Дописати коментар