пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Конспект уроку музичне мистецтво 1 клас Тема уроку: Музика завжди навколо

Тема: Музика завжди навколо.
Мета: узагальнити уявлення школярів щодо видового, жанрового емоційно-змістового розмаїття музичного мистецтва та ролі музики у житті людини, розвивати музичний слух, збагачувати пісенний репертуар, виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: ілюстрації на тему «Музика навколо нас», дитячі музичні інструменти, музичний матеріал: Л.ван  Бетховен «Весело. Сумно», П.Чайковський «Вальс квітів», М.Ведмедеря «Віночок».

Хід  уроку


І. Організаційний момент. Музичні вітання.
Ми цілий тиждень не співали.
Від музики відпочивали.
Знов музика прийшла до нас,
І знов радіє перший клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Бесіда про роль музики у житті людини.
-         Дітки, пригадайте: що таке музика?
-         Хто її складає та виконує?
-         Де стикаєтесь ви з музикою?
-         Яку роль відіграє музика у житті людини?
2.     Гра «Ходить Музика по світу» (зошит, с.62).
-         Підкресліть, де ви зустрічаєтеся з музикою.
Ходить Музика по світу!
Де її знайти, зустріти?
На лужку у хороводі,
В туристичному поході,
На військовому параді
І на будь-якому святі.
У містах, містечках. Селах,
У палацах і оселях…
А зберуться друзі в коло
 – Музика завжди навколо!
-         Чому музика супроводжує людину протягом усього життя?

ІІІ. Оголошення теми уроку.
         Музика завжди поруч  з людиною. Музичне мистецтво допомагає  людям у праці  та відпочинку, передає їхні  думки та почуття, розповідає   про навколишній світ.
1.     Розспівування.
Музика – це дзвінкий струмок.
Вона завжди із нами крок у крок.
2.     Робота у зошиті (с.62, 63).
-         Пригадайте за малюнками пісні та проспівайте їх.
-         Покажіть стрілками, яка музика кожного твору.
-         Поміркуйте, яка музика живе навколо вас. Розфарбуйте обрані таблички з відповідями.

Народна та композиторська
Пісенна,
танцювальна,
маршова

Вокальна й інструментальна
 




IV. Слухання музики Л.ван Бетховен «Весело. Сумно»
         Музика є вірним супутником людини, вона передає її настрої і почуття, підтримує, підбадьорює, втішає.
-         Послухайте п’єсу німецького композитора Л. ван Бетховена «Весело. Сумно».
-         Які настрої передає музика п’єси?
-         Як змінюється її характер?
-         Якими словами її можна описати?
-         Яка схема відповідає побудові твору?

 



V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота з підручником (с. 131).
-         Пригадайте за малюнками музичні твори різного характеру.
-         Опишіть їхню музику за допомогою слів-підказок.
-         Як можна розпізнати пісню, танець, марш?
-         Яка роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики?
-         Чи може музика передавати казкові образи, зображати картини природи? Назвіть ці твори.

VII. Розучування пісні «Віночок» муз. М. Ведмедері, сл. В. Верховеня.
-         Про кого розповідається у пісні?
-         Які стрічечки дівчинка вплела у віночок?
-         У кого вона їх позичила?
-         Проспівайте пісню за малюнками-підказками у підручнику (с.132)
-         З яким настроєм слід виконувати пісню?
-         Чого вона вчить?
(Діти виконують пісню, супроводжуючи її пластичною імпровізацією або грою на дитячих інструментах).

VIII. Узагальнення знань учнів.
-         Танцювати можуть не лише діти, а й сама природа?
-         А чи можуть танцювати квіти? Яким ви уявляєте їхній танок?
Послухайте  «Вальс квітів» П.Чайковського у виконанні симфонічного оркестру.
-         Чи сподобалась вам музика?
-         Яке враження вона справила на вас?
-         Чи допомогла музика уявити, як танцюють квіти?
-         Відтворіть їхні рухи.
Отже, музика є частинкою нашого життя. Вона може веселитись і танцювати, як сонячний промінчик, може сумувати, як осінній дощик, а може бути лагідною і ніжною, як мамина колискова. Треба лише увійти у дивовижний світ звуків, образів і почуттів, у світ добра й краси, відображений музикою.

IX. Підсумок уроку.
Музико! Завжди будь з нами,
Щоб дзвенів наш дім піснями…
Щоб лунало на весь світ:
-         Здрастуй, Музико!
-         Привіт!



Немає коментарів: