Тема: Рояль і його друзі.
Мета: ознайомити першокласників з найбільш поширеними
музичними інструментами клавішної групи, розвивати навички активного слухання
музики, формувати художній смак, музичні інтереси дітей.
Обладнання: малюнки музичних інструментів чотирьох груп:
ударні, духові, струнні, клавішні, музичний матеріал: Ф.Шопен «Полонез»,
А.Вівальді «Весна», Ю.Михайленко «Грає веснонька».
Хід уроку
І. Організаційний момент. Музичне вітання.
Добрий день, весняний день,
Знов чекаємо пісень.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.
Гра «Магазин».
-
Сьогодні я запрошую вас у магазин музичних
інструментів. Але у продавця дуже багато роботи. Допоможіть йому розкласти
інструменти на три полички:
ДУХОВІ
|
СТРУННІ
|
УДАРНІ
|
2.
Слухання фортепіанної музики Ф.Шопен «Полонез».
У магазині звучала чудова
музика. На якому інструменті її виконують?
Розшифруйте ребус.
Ф
|
О
|
Р
|
Т
|
Е
|
П
|
І
|
А
|
Н
|
О
|
P
|
F
|
-
Які музичні
інструменти так називають?
ІІІ. Оголошення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми
ознайомимось із групою клавішних
музичних інструментів.
-
Чому вони так називаються?
-
Які клавішні музичні інструменти схожі між собою?
1.
Робота в зошиті (с.58)
-
Розгляньте зображення музичних інструментів.
Обведіть лише клавішні.
-
Що вам відомо про ці клавішні інструменти?
-
Які з них звучать однаково?
2.
Гра «Юні піаністи» (зошит, с.59)
-
Розгляньте фортепіанну клавіатуру . Підпишіть білі
клавіші за зразком.
-
Співайте ноти і показуйте відповідні клавіші на
малюнку.
3.
Слухання звучання клавіші і сольфеджування нот у
межах першої октави.
До, ре, мі, фа, соль, ля. сі –
Треба знати ноти всі.
Якщо добре їх всіх знаєш,
Гарно пісню заспіваєш.
IV. Фізкультхвилинка.
V.
Розучування пісні «Грає веснонька!» муз. Ю. Михайленка, сл. В. Буряка – Довганя.
1.
Виконання пісні вчителем.
-
Який настрій створює ця пісня?
-
Доберіть для неї характер виконання.
(Повільно,
енергійно, ніжно, схвильовано, весело.)
-
На яких музичних інструментах грала веснонька?
2.
Розучування пісні.
3.
Виконання пісні з імітацією гри на музичних
інструментах (цимбалах, трембіті, сопілці, дзвіночках).
VI. Слухання музики А. Вівальді «Весна».
1.
Вступна бесіда.
-
Антоніо Вівальді – італійський композитор. Він
створив багато творів серед яких – «Пори року». Твір складається з чотирьох
частин – стільки ж є пір року. Ця музика була написана для скрипок. А згодом її стали виконувати на органі.
Орган
– духовий клавішний музичний інструмент. Справжній цар музичних
інструментів: як за своїми розмірами, так і за силою трубного голосу. Кожна
труба, в яку потрапляє повітря, має свій особливий, завжди той самий за висотою
звук. Музикант натискає на клавіші, а звучать труби.
-
Послухайте фрагмент частини «Весна» з твору «Пора
року».
-
Опишіть звучання цього інструмента.
VII. Підсумок уроку.
-
З якою групою музичних інструментів ви ознайомились?
-
Назвіть представників цієї групи.
Немає коментарів:
Дописати коментар