пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

56. Економічна соціалізація особистості та її складові

55.                     Економічна соціалізація особистості та її  складові.\
Соціалізація є однією з центральних проблем соціальної психології. А в умовах переходу сучасного українського суспільства на рейки ринкових економічних відносин ця проблема у площині економічної психології преломляється в не менш актуальну проблему економічної соціалізації. В широкому розумінні економічна соціалізація - це процес входження індивіда в економічну сферу суспільства, формування у нього економічного мислення, процес інтеріоризації економічної реальності, що включає пізнання економічної дійсності, засвоєння економічних знань, формування економічних уявлень, знання економічних категорій, засвоєння і реалізацію ролей і навичок економічної поведінки.

   Для більш чіткого розуміння сутності економічної соціалізації особистості доцільно уточнити ще декілька понять. Поняття “економічна соціалізація” є більш конкретним у порівнянні з поняттям “економічний розвиток”, у тому розумінні, що воно виражає процес становлення у людини тих властивостей, які обумовлені історичним типом економічної системи, в якій живе людина.
   Економічна соціалізація - це процес, який детермінується конкретними соціально-економічними умовами, його не можна вважати завершеним на якомусь етапі життєдіяльності людини. Економічна соціалізація, як і економічний розвиток, охоплюють все життя людини.
   Метою економічної соціалізації є вироблення адекватних і гармонійних уявлень про економіку, знання економічних категорій, розвиток навичок економічної поведінки. Варто відмітити, що цілі й задачи економічної соціалізації багато в чому збігаються з цілями і задачами економічного виховання, оскільки останнє є цілеспрямованою формою економічної соціалізації.
нкретний момент економічного розвитку особистості.
   Отже, економічна соціалізація - безперервний динамічний процес економіко-психологічного розвитку особистості, який відбувається як активний внутрішньо мотивований процес прийняття особистістю умов її існування в певних соціально-економічних ситуаціях, можливість використання інтеріоризованих економічних цінностей суспільства.
У визначенні складових економічної соціалізації ми спиралися на наукові праці О. Козлової, В. Москаленка, М. Стельмашук, які виділяють у структурі економічної соціалізації три компоненти: когнітивний, конативний та афективний [3]. Серед складових економічного виховання визначались:
   - формування економіко-психологічних якостей особистості (економності, раціональної ощадливості, заповзятливості, економіко-комунікативної активності, працьовитості, дисциплінованості, відповідальності за свої вчинки, цілеспрямованості, толерантності, підприємливості і ін.)
   - формування економічного мислення (засвоєння економічних понять та термінів; уміння аналізувати свою діяльність, свої потреби, давати оцінку тому, що відбувається і знаходити вихід зі скрутної ситуації; уміння міркувати про актуальні економічні проблеми сучасності і ін.).
   - формування навичок економічної поведінки (оволодіння навичками елементарних економічних розрахунків, адекватність поведінки в життєвих ситуаціях, пов'язаних з економічними стосунками і ін.).


Немає коментарів: