пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Наслідування та його різновиди

Наслідування та його різновиди.

    Наслідування (у соціальній психології) - спосіб впливу , при к- ром об'єкт впливу з власної ініціативи починає слідувати способу думок або вчинків впливає на нього суб'єкта , часто навіть не знає про це. Подібні випадки є прикладами ненаправленного впливу . Однак можна уявити собі ситуації , коли суб'єкт впливу , бажаючи послужити «особистим прикладом » , вимагає від ін індивіда П. своїм діям або відношенню до життя. Викликане т. о. П. є результатом спрямованого впливу . П. проявляється в повторенні однією людиною будь-яких вчинків , жестів , інтонацій і навіть в копіюванні опр. рис характеру ін людини , що стає для нього прикладом чи зразком . П. також може бути довільним і мимовільним. У першому випадку індивід свідомо ставить перед собою завдання наслідування обраному зразком , у другому випадку робить це , не замислюючись. Результатом мимовільного П. значимого іншому є засвоєння об'єктом впливу неосвоєних ним раніше зразків активності , трансльованих йому суб'єктом впливу . Якщо зазначені зразки активності , генералізуясь , змінюють особистісні характеристики об'єкта впливу , то виникає феномен ідеальної ( як правило , неусвідомлюваної ) представленості особистості суб'єкта впливу в його об'єкті. У різні вікові періоди П. не грає в житті людини однакову роль. Так , якщо дитина в ранньому дитинстві , як правило , просто відтворює зовн. дії і словесні реакції дорослих , то вже в дошкільному віці П. вчинкам дорослого включає складну внут реннюю переробку отриманих зразків . Молодший школяр починає копіювати і переймати особистісні якості дорослого , а в середньому шкільному віці , коли в центрі уваги підлітків виявляються їх однолітки , П. дорослим поступово витісняється взаімоподражаніем ( з'являється такий феномен як « групове наслідування »). З вступом в епоху юнацтва основну роль у виборі об'єкта для П. починають грати ціннісні орієнтації людини . У дошкільному дитинстві дитина , дивлячись на дорослих , вчиться правильно діяти в речовому світі , а в школі вчитель і батьки вже виступають для нього як носії соціальних зразків поведінки . Тут переймають вже не тільки і не стільки зовн. характеристики і звички коханої і шанованої людини , а властиве йому ставлення до ін людям .

Немає коментарів: